Monday, August 11, 2014

Travel meets design

Bron


Het is geen verrassing dat ik fan ben van het Finse designmerk Iittala. Onlangs deed ik, dankzij Iittala, een leuke ontdekking waardoor ik twee van mijn grootste passies weer eens kan combineren: reizen en interieur.  Ik heb het meerbepaald over de City Mugs van Iittala. Ik voel de verzamelmicrobe in mij stilaan wakker worden want deze 6 collectors items zijn toch zo schattig. De Iittala kopjes serie is enkel te verkrijgen in de 6 Iittala ‘home city’ stores: Helsinki, Stockholm, Berlijn, Amsterdam, Antwerpen en Tokio. En ja hoor, je moet wel degelijk afreizen naar elk van deze steden om het respectievelijke kopje in handen te krijgen. De mooie graphics op de kopjes zijn ontworpen door Jopsu en Timo Ramu, die naar elk van deze ‘home cities’ zijn afgereisd om hun visie van elke stad een eigen abstract patroon te geven. Ik zal nu niet meteen gaan afreizen naar Tokio voor een tas, hoewel deze stad in mijn top 10 van nog te bezoeken steden staat, maar laten we dan eerst maar eens gaan kijken in Antwerpen. Niet onbelangrijk: voor dit souvenirtje betaal je € 22,90. Worth it?

No comments:

Post a Comment

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!