Thursday, September 18, 2014

Kikkererwten als gezonde snack

 
Toen ik onlangs door mijn leeslijst bladerde vond ik op chickslovefood.com een gezond alternatief voor een snack: geroosterde kikkererwten. Ik besloot hun receptje voor de gezouten, geroosterde kikkererwten eens uit te proberen. Ik kwam tot het besluit dat het inderdaad een gezondere snack is dan een zakje chips of popcorn maar laat je niet misleiden: het vult enorm! Deze peulvrucht zit boordevol vezels (en gezonde voedingsstoffen) en na een potje kikkererwten heb je gegarandeerd geen honger meer, dat was bij mij toch het geval... Van zodra de gekruide kikkererwten geroosterd zijn zien ze eruit als krokante nootjes.
 
Ingrediënten:
 
-1 blik kikkererwten
-1 eetlepel olijfolie
-kruiden naar eigen smaak. Ik nam: een snuifje paprikapoeder, currypoeder, komijn en zout
 
Werkwijze:
 
Open het blik kikkererwten en laat uitlekken.
Meng de erwten met de olijfolie en de kruiden.
Verwarm de oven voor op 200°C en bedek een bakplaat met bakpapier.
Spreid hierover de gekruide kikkererwten.
Rooster ze ongeveer 40 min. in de oven. (draai ze af en toe eens om)
 
Voila, de gezonde snack is klaar!


2 comments:

  1. Hé, wat een goed idee Sarah !
    Kikkererwten staan hier verschillende keren per week op het menu, in verschillende variaties, maar dit heb ik nog nooit geprobeerd ! En vermits ik 's avonds wel eens graag snoep, is dit zeker het proberen waard !!

    ReplyDelete
  2. ik probeer toch ook altijd iets gezonds te snakken. Ik heb dit al vaker gezien, maar nog nooit zelf geprobeerd. Staat ook al langer op mijn to do lijstje.

    ReplyDelete

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!