Monday, October 6, 2014

#Hayviertfeest



Afgelopen weekend was het feest in Antwerpen, meerbepaald bij het Scandinavische merk Hay. Hay Antwerp mocht zijn eerste verjaardag vieren, wat gaat de tijd snel. Ik herinner me nog goed de opening van deze eerste Belgische flagship store, alsof het gisteren was. Ik besloot dan ook om afgelopen weekend een bezoek te brengen en een praatje te maken met shop manager Sien Smits.

We hebben onder andere gesproken over de nieuwigheden in het assortiment, de bestsellers en het verjaardagsweekend op zich. De Pivot was een opvallend nieuw item. De kleurrijke cirkels zijn zo speciaal omdat ze gesneden en gevouwen zijn zodat je ermee kan spelen in je interieur. Ze zijn niet alleen mooi maar ook praktisch om je spullen te etaleren: kaarsenhouders, beeldjes, boeken,… Sien wist me te vertellen dat ze binnenkort ook verkrijgbaar zijn in volledig spiegel. Een originele spiegel die ook nog eens praktisch is, geweldig toch?

Pivot


Nog nieuw in het assortiment zijn de Kutter kaarsenhouders in diverse snoepkleurtjes. Deze zijn hartstikke praktisch omdat ze bedoeld zijn voor zowel een theelichtje als een kaars: twee vliegen in één klap en dus een superleuk item in een opvallend, toch wel zomers, kleurtje.

Kutter

De Wrong for Hay collectie, geleid door Sebastian Wrong, is de London-based collectie van Hay. Deze collectie neemt ook een belangrijke plaats in en de meest opvallende items waarover wij spraken, waren de Stanley stool en het Tela glassware. De Stanley stool is een kruk met een zitvlak uit kurk en stalen poten die een coating in poederlak kregen. Deze zijn ook weer  verkrijgbaar in verschillende kleuren en zijn makkelijk stapelbaar. Het Tela glaswerk van Wrong for Hay oogt mooi en luchtig en heeft een opvallend patroon.

Stanley Stool
Tela Glassware
De bestsellers zijn de diverse cushions, de Lup candle holder, de gekende About a chair stoel van Hay met de typische kuipvorm, de Mags sofa, het Don’t leave me tafeltje en de Kaleido’s: de welgekende serveerschalen, verkrijgbaar in klein en groot en dus handig om mee te variëren.

Cushions

Lup Candle holder

'Don't leave me' tafeltjes

Kaleido

Na een boeiend gesprek met Sien, een lekker drankje én vooral veel inspiratie voor enkele aanpassingen in mijn interieur, keer ik naar huis met mijn goodie bag. Ik denk dat Hay Antwerpen er een succesvol weekend op heeft zitten, aan de diverse Facebook en Instagram foto’s te zien, en hopelijk blijven ze ons verrassen met nog meer inspiratie voor de toekomst.


Contact:

Hay Antwerpen
Ijzerenwaag 12a
2000 Antwerpen

+32 3 344 95 01

http://www.hayantwerpen.be

No comments:

Post a Comment

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!