Tuesday, March 10, 2015

Ton sur ton: bijzettafeltjes


Het is alweer een poos geleden dat ik nog een DIY gepost heb en ik had sinds een tijdje zin om mijn bijzettafeltjes een opfrisbeurt te geven. Deze twee bijzettafeltjes kocht ik vorig jaar bij Kwantum voor een spotprijs. In mijn toenmalige post Money VS Budget maakte ik de vergelijking met de duurdere versie van Normann Copenhagen.  

De lichthouten poten van mijn bijzettafeltjes stoorden mij al een hele tijd. Gezien de lage prijs van deze Kwantum tafeltjes kon ik dan ook niet verwachten dat de kwaliteit fantastisch ging zijn… maar juist omdat ze zo goedkoop zijn, is het dan ook niet zo erg om ze een beetje te verfraaien. Ik wou een ton sur ton effect creĆ«ren. Gezien ik nog behoorlijk wat verf op overschot had van de kleur van mijn muren, besloot ik deze overschot dan maar te benutten. De houten poten van mijn tafeltjes zouden dus dezelfde kleur krijgen als mijn muren. Op die manier versmelten deze meubeltjes samen met het geheel. Bovendien stralen zachte kleuren, die regelmatig terugkomen in jouw interieur, rust uit.


Benodigdheden: een universele primer die kan gebruikt worden op hout (ik gebruik dezelfde primer als hier), verf naar keuze, een platte verfborstel, een mini roller bedoeld voor oppervlakken zoals hout, een klein verfbakje.

Hoe ga je te werk? Neem de platte verfborstel en de primer erbij. Strijk de poten van de tafeltjes in met de primer zodat de poten mooi egaal wit worden. Laat dit drogen volgens de instructies op de verpakking. Roer vervolgens de verf nog eens goed door en giet een deel in de verfbak. Neem de verfbak en de verfroller bij de hand en gebruik deze om de poten te verven in de gewenste kleur. Laat een nachtje goed drogen en klaar is kees! De nieuwe bijzettafeltjes zijn nu klaar voor gebruik.


4 comments:

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!