Thursday, November 5, 2015

Vintage posters met culinaire allure


Soms vragen mensen mij vanwaar ik mijn inspiratie haal om steeds weer een nieuwe blogpost te publiceren. Mijn inspiratie komt van overal: andere blogs, tijdschriften, internet, productlanceringen, nieuwe hotspots… zijn de voornaamste inspiratiebronnen. Daarnaast is mijn favoriete inspiratiebron vooral de natuur en mijn reizen. Wanneer ik op vakantie ben kan ik uitgebreid de tijd nemen om te ontspannen en te mediteren en alles in mij op te nemen. Ik trek ook graag veel foto’s om achteraf nog rustig na te mijmeren en herinneringen op te halen van simpele dingen die ik allang vergeten was. Eén van de zaken die ik terugvond bij het bekijken van mijn vakantiefoto’s in Porto, was een vintage poster van Sandeman. Sandeman is een portohuis, waarover ik in een van mijn vorige posts al verteld had. Let vooral niet op de kwaliteit van deze foto, ik denk dat deze genomen is net na de proeverij ;-)

Deze Sandeman porto poster is een perfect voorbeeld om vintage kunst te integreren in je keuken, eetkamer of bar (als je dat zou hebben). Origineel en apart om de keuken op te fleuren. Je kan zo’n poster laten inlijsten in een hippe of sobere kaderlijst, naargelang de sfeer die je wilt creëren. Of gewoon in zijn zuivere vorm laten zonder kader.

Op Pinterest vind je tal van voorbeelden van vintage posters. Oude posters van Coca Cola of een ander merk van drank bijvoorbeeld. Als je mij op Pinterest volgt, heb je deze pins zeker al zien passeren in mijn bord ‘Interieur’. Hieronder zet ik nog enkele mooie voorbeelden van vintage posters op een rijtje!

Bron

Bron

Bron

Bron

Bron

Bron

Bron

2 comments:

  1. Ohh, dit is echt heel erg leuk, ik houd enorm van vintage posters :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je Sylvia, ik vind het ook echt origineel om zulke posters in huis te halen x

      Delete

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!