Thursday, April 7, 2016

Foodie in Amsterdam: Restaurant De Kas


Eerder deze week kon je lezen dat ik tijdens mijn weekend Amsterdam genoten heb van 3 culinaire adresjes. Ron Gastrobar was de eerste hotspot van de week en hier lees je mijn artikel nog eens terug. De tweede hotspot die een vermelding waard is, is Restaurant De Kas. Een unieke locatie en een verfrissend concept zorgen ervoor dat dit een hotspot voor foodies is. Zowel families, koppels als zakenrelaties kunnen hier terecht voor een heerlijke lunch of diner in een sfeervol kader. Wij namen de fiets van het centrum Amsterdam naar de mooie, groene omgeving van De Kas. Na ongeveer een twintigtal minuutjes à half uur, afhankelijk van de tegenwind en het weer, bereik je dit restaurant per fiets. Fantastisch idee dus voor een zonnige citytrip!

Restaurant De Kas

Een originele locatie als deze, zo vind je er geen twee dezelfde. De Kas heeft zijn naam niet gestolen want dit Amsterdams restaurant is gevestigd in het kassencomplex van de voormalige stadskwekerij uit 1926. 


Genieten van een verse maaltijd, recht uit de serre, in een 8-meter hoge kas is een unicum. De centrale kas biedt meer dan 100 zitplaatsen voor lunch of diner. Naast deze centrale ruimte, beschikt De Kas ook over een tuinzaal, stamtafel, chef’s table en een zomers terras.



Het concept van dit restaurant is eenvoudig: de ingrediënten zijn zo vers mogelijk want ze worden zelf gekweekt in de kassen, waar je met plezier een kleine rondleiding kan krijgen als de drukte het toelaat, en in de tuinen nabij het restaurant. 




De menu verandert bijna dagelijks en is dus ook afgestemd op de seizoenen en eigen kweek. Topproducten dus én aan een schappelijke prijs.

Wij hadden gereserveerd voor de lunch. Het is een bijna onbeschrijfelijk gevoel hoe gezellig en warm het er wel niet is. De glaspartijen zijn werkelijk adembenemend. De lunch van de dag bestond uit 3 kleine gerechtjes, waarvan 1 salade om te delen, en 1 hoofdgerecht. Prijs voor dit lunchmenu bedraagt € 39 per persoon, exclusief dranken. Een wijnarrangement kan eventueel bijbesteld worden. Frisse en kleurrijke lentegerechtjes worden gepresenteerd. De smaken zijn puur en eenvoudig. Hieronder enkele sfeerbeelden van de gerechten.







Contact:

Kamerlingh Onneslaan 3
1097 DE Amsterdam

Deze week bespreek ik ook nog mijn laatste culinaire hotspot in Amsterdam. Benieuwd? Blijf dan zeker mijn blog checken!

Volg je mij al op Instagram en/of Facebook? Blijf altijd als eerste op de hoogte van mijn avonturen!

No comments:

Post a Comment

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!