Tuesday, June 28, 2016

Bia Mara tasting session


Je herinnert je misschien nog mijn post over deze hotspot in Antwerpen? Vorige week was ik nog eens te gast bij het fish & chips restaurant Bia Mara. De reden van dit culinaire bezoek was om de nieuwigheden op hun menukaart uit te proberen. Benefits of being a foodloving blogger, right? Ik kan de avond alvast samenvatten in enkele woorden: tasty, vernieuwend en gastvrij. De ongedwongen sfeer en de heerlijke proeverijen van zowel hun gepaneerde en gefrituurde vis alsook een nieuwe cider op het menu kon mij nogmaals bekoren.


Mijn aperitiefje was snel gekozen. Ik vernam dat ze een nieuwe appelcider op het menu hadden, genaamd Ruwet. Dit is een Belgische cider die perfect samengaat met de pittige visjes bij Bia Mara. Gezien ik wel iets pittigs kan appreciëren, kwam dit dus goed uit!


Hieronder kan je meegenieten van een korte wandeling door de kaart, met enkele nieuwigheden of suggesties.

Hun klassieke kabeljauw met citroensap, huisgemaakte tartaar en zeekraal is nog steeds een voltreffer! Klassiekers gaan dan ook nooit uit de mode. Hierbij proefden we ook nog gefrituurde calamari.



De volgende gang was zeebrasem in een korstje van tempura met Limoen en citroengras, op een bedje van zeekraal en vergezeld van hun huisgemaakte ketchup en een currysausje. Om duimen en vingers bij af te likken. Ik heb al enkele keren kunnen proeven van de delicatessen bij Bia Mara en wanneer ik moet kiezen tussen hun tempurabeslag of hun panko, gaat mijn voorkeur toch steeds uit naar dit laatste. Deze tempura was daarentegen super fris en origineel.


Mijn persoonlijke favoriet op dit moment was de laatste proeverij: een pittig visje in een korstje van look & paprika panko, vergezeld van een patatas bravas sausje op z’n Spaans. Hierbij mochten wij ook nog proeven van de scampi in een sesamkorstje. Héérlijk!


Wat denk je ervan? Ik ben alvast een trouwe fan van deze stijl van hapklare comfort food!

No comments:

Post a Comment

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!