Thursday, June 30, 2016

Samenvatting blogmaand juni 2016


Juni was een culinaire maand, zowel op vlak van koken als op het vlak van hotspots bezoeken. Deze maand leverde ik tevens mijn eerste bijdrage aan het kookplatform 15gram! Zo zal ik regelmatig een recept delen via die weg. Benieuwd naar mijn eerste bijdrage? Ga dan zeker mijn Griekse knoflookpuree of Skordalia eens bekijken!

Qua events mocht de maand juni zeker niet onderdoen op mijn blog. Volgend op mijn bezoek aan Dr Oetker maakte ik deze lekkere slagroomtaartjes met hun Biscuit Génoise beslag , met de biscuit van mijn grootmoeder in het achterhoofd. Zij maakt trouwens nog steeds de lekkerste biscuittaart klaar!

Een ander evenement, dat reeds eind mei plaatsvond, was het Le Creuset BBQ event. De nieuwe structuur binnen Le Creuset Benelux werd er voorgesteld alsook enkele nieuwe producten.

De plancha’s van Forge Adour waren voor mij een van de meest in het oog springende events deze maand. Koken op de plancha, dit is een waar plezier en dit heb ik in levenden lijve zelf mogen ontdekken. Dit was in samenwerking met Ilse D’Hooge, bekend van haar kookboeken “Ilse Kookt”.

Het meest recente event waarop ik uitgenodigd was kon je deze week lezen: de Bia Mara tasting session. De nieuwste fish & chips gerechtjes werden aan de pers in primeur voorgesteld. Benieuwd voordat je Bia Mara een bezoekje brengt? Bekijk dan zeker mijn blogpost en ontdek mijn favoriete nieuwkomer!

Qua receptjes maakte ik een moderne versie van de “pasta met balletjes” klaar. Fregola was hier het hoofdingrediënt, samen met de gehaktballetjes en heerlijke tomatensaus.

Tenslotte proefde ik van de broodjes plezier. Dit is een initiatief van Président om het klassieke boterhammenpatroon in onze maatschappij te verbreken. Op hun website prijken tal van recepten met broodjes om hun kazen mee te beleggen. Ze kregen elk een unieke naam toegeëigend en ik testte de Pierre-Etienne uit!

Komende dagen en weken staat de agenda weer goed vol, alvorens te gaan genieten van mijn welverdiende vakantie in augustus waar ik, hoe kan het ook anders met dit rotweer, heel hard naar uitkijk! Ciao x

No comments:

Post a Comment

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!