Wednesday, September 7, 2016

Mocktails met BRITA Fill & Enjoy FUN


Het is inmiddels een goede week geleden, die mocktailnamiddag met BRITA! Onlangs schreef ik nog een blogpost met mijn bevindingen over de BRITA Fill & Go meeneemfles. Ik ben er zo tevreden mee en nam mijn BRITA Fill & Go zelfs mee op vakantie. Mijn ecologische voetafdruk, die heb ik intussen alvast een klein beetje verkleind dankzij BRITA. Vorige week maakte ik kennis met de BRITA Fill & Enjoy fun schenkkannen. 4 felle kleurtjes: blauw, groen, paars en roze vertegenwoordigen dit hip design. Place to be was de hippe cocktailbar op het Antwerpse zuid: SIPS en de gastheer was niemand minder dan the legendary cocktailmaker himself: Manuel Wouters.


De BRITA Fill & Enjoy schenkkannen hebben een compact ontwerp, zonder handvat, dat perfect in het zijvak van de koelkast past, terwijl er toch een capaciteit van 1 liter gefilterd water in kan. Het is ondertussen reeds bewezen dat ook koffie of thee, gemaakt met gefilterd water, stukken beter smaakt. De thee wordt lekkerder en het aroma van de koffie wordt voller. Kraantjeswater kan smaak verstorende elementen bevatten zoals kalk en andere onzuiverheden. De natuurlijke smaken van de basis ingrediënten, is het nu thee of koffie, komen dus beter tot hun recht met gefilterd water.


Met de lancering van de BRITA Fill & Enjoy Fun waterkannen, heeft BRITA aan Manuel Wouters, de tovenaar onder de cocktailmakers, gevraagd om 6 heerlijke mocktails te creëren met hun trendy product. Ik mocht deze mocktails mee als eerste gaan proeven…

Een mocktail is een heerlijk onschuldige, alcoholvrije cocktail en de perfecte oplossing voor een leuk avondje uit, zonder te diep in je glas te hebben gekeken. Een mocktail sprak me voordien niet echt aan maar wanneer deze gemaakt wordt door Manuel Wouters himself, neen het is zeker geen cliché…, is deze stukken verleidelijker. Ik proefde onder andere de basil fun, de violet fun, de cucumber fun en de raspberry fun

Basil Fun

Cucumber Fun

Raspberry Fun

Stuk voor stuk verbazend lekkere mocktails en heerlijk zoet en smaakvol. Mijn favoriete mocktail van de namiddag was uiteindelijk de violet fun. En omdat ik deze zeker niet alleen voor mezelf wil houden, deel ik graag het recept met jullie!!!


 Benodigdheden:

-Champagneglas
-stamper
-maatbeker
-shaker
-fijne zeef

Ingrediënten:

-1/4 limoen
-1tl rietsuiker
-6cl BRITA gefilterd water
-3cl vers limoensap
-3cl violetsiroop

Werkwijze:

-Neem een mixglas en doe er het partje limoen in samen met de rietsuiker. Kneus met de stamper tot het sap vrijkomt. Doe de andere ingrediënten hierbij. Sluit de shaker en schud krachtig. Zeef de cocktail in het champagneglas en garneer met een violet bloempje.

Cheers!

2 comments:

  1. Dat was nog eens een middagpauze se! Binnenkort nog eens een mocktail maken :)

    ReplyDelete

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!