Wednesday, November 30, 2016

Samenvatting blogmaand november 2016

Bistro-Bar L'Amitié

Afgelopen maand stonden er twee nieuwe hotspots op de menu: Flâneur en Bistro-bar L’amitié, beide gesitueerd in Antwerpen. Flâneur kan ik omschrijven als een gezellig, ongedwongen spaghettirestaurant. Bistro-bar L’amitié is een geslaagde update van het bestaande restaurant in een nieuw kleedje met tal van verrassende gerechten om te sharen. Een toppertje wat mij betreft! Ik ben er nog niet in geslaagd om terug te keren maar dit staat zeker nog op de planning voor begin volgend jaar!

Koken met de restjes uit de koelkast is toch wel een van mijn specialiteiten. Ook toen ik me niet zo goed voelde om naar de winkel te gaan, toverde ik een zalige ovenschotel op tafel. Namelijk een gratin met blauwe kaas en walnoten. Voor het receptje kan je hier klikken, het is zonder twijfel een aanradertje!

Comfort food staat toch wel centraal in deze donkere herfstdagen. Gezellig binnen vertoeven met een heerlijke kom soep kan iedereen wel verwarmen, niet? Ik maakte een comfort soep klaar met de bruine rijst en linzen van Bosto. Eerder een maaltijdsoep was dit, maar ook weer verrassend lekker met die linzen. Ben je niet zo’n fan van linzen, dan vrees ik dat ik je hiermee niet echt zal kunnen bekoren… Wist je trouwens dat linzen boordevol gezonde vezels en proteïnen zitten?

Begin volgende maand publiceer ik mijn “interieur gift guide” voor de feestdagen. Misschien ben je wel al volop lijstjes aan het opstellen of stiekem die eerste kerstcadeaus al gaan shoppen? Mijn 5 cadeau ideeën kunnen je dan misschien wel stof tot inspiratie geven! Ik ben trouwens ook super benieuwd wat jullie Kerst – of Nieuwjaarsplannen zijn… Alvast een heerlijke feestmaand gewenst!

No comments:

Post a Comment

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!