Wednesday, February 22, 2017

My cup of tea: de thee van Whittard of Chelsea


Het is een tijdje geleden sinds mijn laatste blogpost. Een bewuste keuze was het. Niet omdat ik er geen voldoening meer uit haalde, maar juist om terug wat inspiratie op te doen zonder de druk te voelen om over eender wat te bloggen of om mezelf regeltjes op te leggen. Op mijn social media bleef ik wel nog actief, vooral op Instagram dan. Mijn eerste blogpost sinds een tijdje gaat over de thee van Whittard of Chelsea...

Zoals jullie misschien ondertussen al weten ben ik een fervente theedrinker. Geef mij maar een lekker kopje thee in plaats van een koffie. Elke ochtend geniet ik van mijn theetje met citroen om rustig te ontwaken, het is een waar ritueel van sinds ik nog een kind was. Tot nu toe heb ik al verschillende theemerken mogen proeven, waaronder de klassieke Lipton en de mooie Kusmi theesoorten, die een standaard plaatsje in de kast hebben.

Onlangs leerde ik Whittard kennen, een theemerk dat werd opgericht in 1886 in Groot-Brittanië door een zekere Walter Whittard. Hij onderscheidde zich toen al van de rest door zich toe te leggen op smaak. Hij bedacht speciale blends en zijn winkel en smaken werden al vrij snel een waar succes. Hij onderscheidde zich van de klassieke “Earl Grey” en de gewone, saaie kop koffie.

Zowel losse thee als theezakjes passeren de revue bij Whittard of Chelsea. Ik heb ondertussen een smaaktest achter de rug en heb al 5 verschillende smaken mogen proeven, waaronder “English Breakfast”, “Earl Grey”, “Marrakech Mint” en twee specialere flavoured soorten uit de tinnen blikjes: “Petit Macaron” en de “Strawberry Serenade”.

Mijn favoriet steekt er met kop en schouders bovenuit! Dat is zonder twijfel de Marrakech Mint! De Petit Macaron en Strawberry Serenade zijn zoete snoepsmaakjes en zouden perfect passen bij een zoete Afternoon Tea bijvoorbeeld, maar ze zijn minder “my cup of tea”. Nog een leuke tip voor de Marrakech Mint: maak een thee met veel verse muntblaadjes en kwaliteitsvolle honing en combineer dit met de losse thee van de Marrakech Mint. Lekker!

Deze unieke thee variëteiten vind je niet zomaar in de gewone supermarkten, eerder in speciaalzaken. Bleuzé, een invoerder van tal van kwalitatieve voedingsmiddelen en verdeler uit Kontich, vertegenwoordigt Whittard of Chelsea. Hier kan je alvast eens een kijkje nemen op hun website. Cheers!

No comments:

Post a Comment

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!