Friday, March 10, 2017

Heerlijke Shakshuka uit de nieuwe foodbox van 15gram


Jullie weten intussen ongetwijfeld al dat ik enkele artikels heb geschreven voor het online kookplatform 15gram. Voornamelijk mijn half-Griekse achtergrond staat centraal in mijn artikels van hun rubriek “keukenpraat”. Deze week lanceerde 15gram zijn eigen foodbox op de markt. Om al een beetje in de sfeer te komen en om een idee te geven van de leuke gerechten die je via hun foodbox kunt bestellen, probeerde ik in avant-première alvast een gerechtje uit, waarvan je de ingrediënten en het recept vanaf NU via 15gram kunt bestellen, de “Quick & Easy” Shakshuka! Blijf vooral lezen tot op het einde, waar een mooie verrassing op je wacht…

Ik leerde Shakshuka kennen via Ottolenghi en sindsdien zag ik het al op meerdere foodblogs verschijnen. Naar het schijnt wordt dit gerecht in Israël gegeten bij het ontbijt en ook al staat Tel Aviv al zolang op mijn bucketlist, tot nu toe is het nog niet gelukt om er te geraken. Hier moet ik dus dringend werk van maken. De gevarieerde Israëlische keuken spreekt me enorm aan en volgens mij is Tel Aviv een paradijs voor foodies zoals ik. Om toch een beetje in de sfeer te komen, maakte ik dus Shakshuka klaar. Zowel als ontbijt, lunch of diner kan je Shakshuka klaarmaken en ook in dit gerecht kan je experimenteren met verschillende kruiden en groenten.

Ingrediënten voor 2 personen:

-1 ui
-1 rode paprika
-1 teentje knoflook
-150g spinazie
-1tl chilivlokken
-1tl komijnpoeder
-1 klein blikje tomatenpuree
-1 blik tomatenblokjes
-4 eieren
-Handvol peterselie
-150g feta
-Een stukje brood


Werkwijze:

Snij de ui in plakjes en pers het teentje knoflook. Snijd de rode paprika in blokjes.
Was de spinazie en laat deze goed uitlekken.

Verwarm wat olijfolie in een grote pan en stoof de ui samen met de look en paprika aan op een zacht vuurtje. Voeg de chilivlokken en de komijn toe en laat nog 2 minuutjes meestoven.

Voeg de tomatenpuree en de tomatenblokjes toe. Doe er een snuifje suiker en wat peper en zout bij en laat verder pruttelen. Voeg de spinazie toe en meng deze er goed onder.

Breek de eieren eerst in een apart potje zodat de dooiers zeker niet breken en glijd de eieren in de pan, op de saus. Zet een deksel op de pan en laat dit een 5-tal minuten verder garen.

Haal de pan van het vuur en voeg er ter afwerking wat fijngesneden peterselie aan toe en de verkruimelde feta. Kruid nog een beetje af met wat peper van de molen.

Serveer met wat knapperig brood. Smakelijk!

Tot slot wil ik nog even meegeven dat de foodbox van 15gram helemaal niet duur is. Voor slechts € 49 bestel je een foodbox voor 2 personen, voor maar liefst 3 maaltijden per persoon. Dus 3 dagen gegarandeerd iets lekkers op het menu! Uiteraard hebben zij ook een familie foodbox. 

Nog enkele andere voordelen op een rijtje:

-Je hebt elke week de keuze uit maar liefst 8 gerechten
-Bestel voor donderdagmiddag 12h00 en ontvang de maandag erop de foodbox aan huis
-Geen lastige abonnementen of opdringerige vragen
-Een gevarieerd aanbod aan gerechten (veggie, one pot, vis, vlees, gezond,...)
-De gerechten zitten handig en gebruiksklaar verpakt, klaar om in de koelkast te schuiven
-Geen stress meer om nog naar de winkel te gaan na het werk. Ga naar huis, neem de foodbox in ontvangst op maandag op het gewenste tijdstip (namiddag of avond) en volg de instructies op het receptenkaartje!

Ik heb nog een mooie verrassing voor jullie in petto!

Wil je zo’n foodbox van 15gram eens uitproberen? Dan mag ik in samenwerking met 15gram maar liefst € 10 korting geven aan mijn trouwe lezers, aan jullie dus, op een eerste kennismaking!

De code die je kan gebruiken op hun website is: 15GTL10

Ga zeker eens een kijkje nemen op hun website https://15gram.be/foodbox en kijk eens wat voor lekkers je op jouw bord kunt toveren met zo’n foodbox of vraag het mij gewoon hieronder! X

No comments:

Post a Comment

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!